ایرانگردی

بهترین شیرینی‌فروشی‌های یزد برای خرید سوغاتی

در سفر به یزد و در مسیر دیدن جاهای دیدنی یزد تا زمانی که وارد شیرینی فروشی نشده‌اید، هنوز هیچ خرجی نداشته‌اید. از لحظه‌ای که قدم به داخل یکی از بهترین شیرینی‌فروشی‌های یزد بگذارید، مطمئن باشید که بیشترین هزینه سوغاتی را تقبل خواهید کرد؛ به همین خاطر در این بلاگ هومسا بهترین مغازه‌ها و قنادی‌های یزد را برای خرید شیرینی سنتی و کیک به شما معرفی می‌کنیم. با داشتن آدرس هرکدام از این قنادی‌ها، مقصد بعدی شما مشخص خواهد بود.

بهترین شیرینی‌فروشی‌های یزد برای سوغاتی بخریم؟

شیرینی‌های یزدی با اسامی همچون شیرینی لوز، پشمک یزدی،‌حاجی بادام و بسیاری دیگر چشم و دل هر بیننده‌ای را به سمت خود می‌کشاند. این خوشمزه‌های شیرین با رنگ و طعمی جذاب، جزو بهترین سوغاتی‌های یزد هستند؛ اما از کجا باید شیرینی یزدی خرید تا از کیفیت و طعم آن مطمئن بود. قنادی که جزو برترین شیرینی فروشی‌های یزد باشد، محلی است که باید برای رفتن به آن در سفر برنامه‌ریزی داشته باشید.

خرید سوغاتی از بهترین شیرینی‌فروشی‌های یزد
خرید سوغاتی از بهترین شیرینی‌فروشی‌های یزد؛ منبع عکس:

بهترین قنادی برای خرید کیک تولد؛ شیرینی فروشی آبی بی یزد

شیرینی‌فروشی آبی بی یزد یکی از قدیمی‌ترین و معتبرترین قنادی‌های این شهر است که با ارائه شیرینی‌های سنتی و اصیل یزد، مانند قطاب، باقلوا و پشمک، محبوبیت بسیاری پیدا کرده است. این شیرینی‌فروشی با استفاده از مواد اولیه باکیفیت و روش‌های سنتی، طعم‌های بی‌نظیری را به مشتریان خود ارائه می‌دهد. همچنین این قنادی زیباترین کیک‌های تولد را در یزد دارد. برای سفارش کیک تولد طبق سلیقه خودتان می‌توانید شیرینی‌فروشی آبی‌بی یزد را برگزینید.

یکی از بهترین شیرینی فروشی‌های یزد برای خرید کیک
بهترین شیرینی فروشی یزد برای خرید کیک؛ منبع عکس: سایت نشان

آبی بی یزد نه‌تنها مقصدی عالی برای خرید شیرینی‌های محلی است؛ بلکه یکی از بهترین مکان‌ها برای تهیه سوغات یزد نیز محسوب می‌شود. با خرید از این قنادی، می‌توانید طعم یزد را به عزیزان خود هدیه دهید. اگر رزرو اقامتگاه یزد را در بولوار طالقانی انجام دادهاید یا به دیدن باغ ملی و موزه تاریخ و فرهنگ زرتشتیان مارکار رفته‌اید، می‌توانید از این شیرینی‌فروشی خرید سوغاتی خود را انجام دهید.

  • آدرس: یزد، خیابان طالقانی، بعد از کوچه ۱۳، جنب کالای پزشکی یزد درمان
  • تلفن تماس: ۰۳۵۳۶۲۶۸۲۱۳

پیشنهاد خواندنی: بهترین رستوران‌های یزد

نماد شیرینی سنتی یزدی؛ حاج خلیفه رهبر

نمادی که بیش از ۱۰۰ سال قدمت دارد و حالا به کوشش نسل‌های یک خانواده توانسته است نام برند خود را  به گوش همه مردم ایران برساند. به‌گونه‌ای که حتی در مغازهای تهران هم می‌توانید نام شیرینی حاج خلیفه را بشنوید. این قنادی به اندازه دوران پهلوی قدمت دارد. چرا که در سال ۱۲۹۵ هجری توسط استاد شیرینی‌پزی ایران افتتاح شد و توانست در یک قرن نام بنگاه شیرینی‌سازی حاج خلیفه علی رهبر و شرکاء را در جهان معروف کند.

حاج خلیفه، یکی از بهترین شیرینی‌فروشی‌های یزد قیمت مناسب برای شیرینی دارد!
حاج خلیفه یزدی قیمت مناسب برای شیرینی دارد! منبع عکس: سایت شیرینی حاج خلیفه رهبر

انواع شیرینی‌های یزد مانند حاجی بادام، باقلوا، نان کنجدی و لوزی در بسته‌بندی‌های ترمه، جعبه فلزی و مقوایی در این شیرینی‌فروشی ارائه می‌شوند. بسیاری از توریست‌های یزد برای خرید سوغاتی به این مغازه می‌آیند. انواع لوز یزدی با طعم‌های نارگیل، پیسته، بیدمشک، بادام، قطاب یزدی، انواع سوهان، نان نارگیلی، کیک یزدی،‌ کیک شامی، نان پسته‌ای، نان کنجدی و بهترین‌ها در این قنادی عرضه می‌شوند. پکیج‌های هدیه حاج خلیفه رهبر هم طرفداران خاص خود را دارند. این رستوران ۳ شعبه دارد. معروف‌ترین و بهترین شعبه همان است که در بافت تاریخی میدان امیرچخماق و نزدیک به مسجد جامع قرار دارد. این قنادی در تهران هم شعبه دارد.

  • آدرس شعبه ۱: صفاییه
  • آدرس شعبه ۲: میدان میر چخماق
  • آدرس شعبه ۳: بلوار جمهوری
  • شماره تماس: ۰۳۵۳۵۲۵۵۵۱

پیشنهاد خواندنی: بازارهای سنتی و مراکز خرید یزد

شیرینی سنتی یزد با دو شعبه در شهر قنات ایران

شیرینی‌هایی مانند آبنبات مغز بادام، سوهان،‌ نان گردویی، گوشفیل برگی، باقلوا یزدی، قطاب دست‌پیچ و خیلی خوشمزه‌های دیگر را می‌توانید با کیفیتی عالی در قنادی شیرینی سنتی یزد پیدا کنید. حتی قبل از خرید حضوری می‌توانید به سایت شیرینی فروشی یزد مراجعه کرده و از موجودی شیرینی‌ها یا نوع شیرینی یزدی برای خرید سوغاتی مطمئن شوید.

بهترین شیرینی‌فروشی‌های یزد برای خرید سوغاتی
بهترین شیرینی های یزد برای خرید سوغاتی

با اینکه هیچ لذتی بهتر از خرید حضوری در یکی از بهترین شیرینی‌فروشی‌های یزد نیست؛ اما امکان خرید آنلاین برای صرفه‌جویی در وقت هم برای خریداران از قنادی شیرینی سنتی یزد فراهم شده است. با سایت می‌توانید از هر کجای ایران که باشید، سوغاتی یزدی خود را تهیه کنید. این شیرینی فروشی از ساعت ۸ تا ۲۲ و جمعه‌ها از ۸ تا ۱۳برای مشتریان باز است.

  • آدرس شعبه ۱ (مرکزی): یزد، بلوار جمهوری اسلامی، ابتدای زیر گذر حکیمیان، روبروی بانک ملت، شیرینی سنتی یزد
  • آدرس شعبه ۲: صفائیه، خیابان تیمسار فلاحی، روبروی بانک مسکن 
  • تلفن شعبه یک: ۰۳۵۳۵۲۵۴۷۷۴

برای آشنایی بیشتر با سوغاتی‌ها و شکم‌گردی در یزد مقاله «سوغات و صنایع دستی یزد» را که فقط ۱۰ دقیقه از وقتتان را می‌گیرد، بخوانید.

بهترین قنادی سنتی یزد در محله نوساز؛ شیرینی شادکام یزد

اگر در بین شیرینی‌های یزدی به دنبال نان برنجی، شیرینی نخودچی، انواع سوهان عسلی، شیرینی توت، باقلوا، شیرینی میوه‌ای پذیرایی یا انواع آجیل برای سوغاتی یا مراسم‌های خود می‌گردید، قنادی شیرینی شادکام مقصد نهایی شماست. این قنادی از بافت سنتی یزد دور بوده و در محله آزادشهر واقع شده است. در نتیجه برای کسانی که در این محله هستند، بهترین دسترسی را در بین شیرینی‌فروشی‌های ‌یزد دارد.

  • آدرس:‌ یزد، آزادشهر، حد فاصل فلکه اول و دوم، روبه‌روی پوشاک دنیس
  • تلفن تماس: ۰۳۵۳۷۲۱۲۶۰۶
بهترین شیرینی فروشی سنتی یزد در محله نوساز
بهترین شیرینی فروشی سنتی یزد در محله نوساز

با بسته‌بندی زیبا برای سوغاتی و هدیه؛ شیرینی شکر شاد یزد

شیرینی شکر شاد یزد با ارائه‌ی شیرینی‌های متنوع و باکیفیت، یکی از بهترین گزینه‌ها برای خرید شیرینی بله برون یزد محسوب می‌شود. این قنادی با داشتن تنوع بالا و استفاده از بهترین مواد اولیه، شیرینی‌هایی با طعم‌های بی‌نظیر را برای مشتریان خود فراهم می‌کند.

مشتریان شیرینی شکر شاد یزد از کیفیت بالای محصولات و تنوع شیرینی‌ها بسیار راضی هستند. این قنادی با ارائه‌ی شیرینی‌هایی با طعم‌های منحصر به فرد و استفاده از مواد اولیه باکیفیت، توانسته است جایگاه ویژه‌ای در بین شیرینی‌دوستان یزدی پیدا کند.

خرید شیرینی بله برون یزد از شیرینی شکر شاد
خرید شیرینی بله برون یزد از شیرینی شکر شاد؛ منبع عکس: سایت بلد
  • آدرس: یزد، آزادشهر، حد فاصل میدان حر و میدان ولایت، بین کوچه رز و کوچه شهید احمدی
  • تلفن تماس: ۰۳۵۳۷۲۱۲۶۰۶

پیشنهاد خواندنی: کافه بام‌های یزد

تفکری شیرینی با خرید از بهترین شیرینی‌فروشی‌های یزد

یزد با داشتن چندین قنادی، یکی از بهترین مقاصد برای خرید شیرینی‌های سنتی و خوشمزه در کشورمان ایران است. با بازدید از شیرینی‌فروشی‌هایی مانند آبی بی یزد، شادکام یزد، حاج خلیفه رهبر و شکر شاد یزد، می‌توانید تجربه‌ای شیرین و به‌یادماندنی را در این شهر تاریخی داشته باشید.

هر کدام از این قنادی‌ها با ارائه‌ی محصولات باکیفیت و طعم‌های بی‌نظیر، رضایت مشتریان خود را جلب کرده‌اند و به‌عنوان یکی از بهترین مکان‌ها برای خرید سوغات یزد شناخته می‌شوند. پس در سفر به شهر قنات و قنوت و قناعت، حتماً سری به بهترین شیرینی‌فروشی‌های یزد بزنید و از طعم‌های بی‌نظیر آن‌ها لذت ببرید. شما کدام‌‌یک از شیرینی‌های یزدی را برای سوغاتی می‌پسندید؟ برای ما در بخش نظرات بنویسید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا