جاهای دیدنیشمال ایران

همه‌چیز درباره جاذبه گردشگری دهکده ساحلی رامسر

قدم زدن در ساحلی زیبا، شب‌‌نشینی در کنار آتش، نشستن در کنار اسکله‌ای رو به دریا و حتی خرید صنایع‌ دستی شمالی مجموعه کارهایی هستند که یک روز فوق‌العاده را برای گردشگران رامسر می‌سازند. دهکده ساحلی رامسر، یکی از جاهای دیدنی رامسر است که امکان انجام همه این فعالیت‌ها را در یک مکان برای شما فراهم می‌آورد. در کنار ساحل زیبا و تمیز دریای کاسپین، می‌توانید به‌راحتی شبی به‌یادماندنی در رستوران‌های دهکده با موسیقی زنده داشته باشید. در این بلاگ هومسا با محل دهکده ساحلی رامسر، جاذبه‌های گردشگری آن و هر آنچه در نزدیکی این مکان تفریحی وجود دارد، آشنا خواهید شد.

سفر به شمال و بازدید از دهکده ساحلی رامسر

دهکده ساحلی رامسر کجاست؟

رامسر شهری در خطه ساحلی دریای کاسپین که به عروس شمال هم معروف است، جاذبه‌های بی‌شماری دارد که در سفر به رامسر می‌توانید از آن‌ها بازدید کنید. یکی از این جاذبه‌های گردشگری رامسر، دهکده ساحلی رامسر است. این دهکده در محله نرگس باغ رامسر، کنار ساحل نقره‌ای رامسر و بلوار راهب قرار دارد و با کمی رانندگی از فرودگاه رامسر (۲.۴ کیلومتری فرودگاه) به دهکده می‌رسید. برای گردشگرانی که با ماشین شخصی به سفر می‌روند، جایگاه سوخت بالابندیان در محله نرگس باغ برای رفع مشکل بنزین در کنار دهکده مناسب خواهد بود.

آدرس دهکده ساحلی رامسر: رامسر و چهاردهم شرقی، شرقی ۱۸، بلوار آیت الله طالقانی، بلوار راهب

لوکیشن دهکده ساحلی رامسر در گوگل‌مپ

ساعات بازدید مرکز تفریحی دهکده ساحلی

دهکده ساحلی رامسر در همه روزهای هفته باز است. این مجموعه تا پاسی از شب و هر روز از ۹ صبح تا ساعت ۱۰ شب باز مکانی لذت‌بخش برای تفریح مردم شهر و البته گردشگران فراهم می‌کند. شب‌های شلوغ و پرنشاط این ساحل همراه با موسیقی زنده رستوران‌ها، بهتر از روزهای گرم و آفتابی است؛ اما اگر خلوتی ساحل را می‌پسندید، روزهای میان هفته یا ساعات اولیه روز را برای رفتن به دهکده ساحلی انتخاب کنید.

رستوران‌های اطراف دهکده ساحلی رامسر

با کمی پیاده‌روی به رستوران ایتالیایی میلانو در فاصله ۸۱ متری دهکده و فست فود بنیتو در فاصله ۹۲ متری می‌رسید. کافه دیو در فاصله ۳۷۶ متری دهکده و پیتزا شب در فاصله تقریبی ۲ کیلومتری را هم بهتر است با ماشین طی کنید. رستوران خلج هم در کنار دهکده ساحلی رامسر قرار گرفته است. اگر اهل شکم‌گردی و تجربه طعم‌ غذاهای گوناگون در طول سفر هستید، بهترین رستوران‌های رامسر، گزینه مناسبی برای تجربه ماندگار طعم غذاهای محلی و شمالی هستند.

 جاذبه‌های اطراف دهکده ساحلی رامسر

 تفریحات دهکده ساحلی شامل جذابیت‌هایی مانند بازارچه سنتی برای برای خرید، موزه‌ی مردم‌شناسی، رستوران‌های سنتی و فست‌فودی می‌شود. غرفه‌های خرید بازارچه، نماهایی سنتی و شبیه به آلاچیق دارند که خود یک نوع جاذبه معماری و گردشگری در این دهکده هستند. حدود ۴۰ غرفه مملو از اسباب‌بازی، صنایع دستی، پوشاک و بسیاری دیگر در دهکده ساحلی، مکانی عالی برای خرید سوغاتی به‌وجود می‌آورند.

پارک آبی و شهربازی دهکده ساحلی، نه‌تنها مکانی محبوب برای کودکان است؛ بلکه برای جوانان و افراد اهل هیجان هم مکانی جذاب محسوب می‌شود. ساحل سنگی رامسر نیز یکی از سواحل زیبای این منطقه برای تجربه شنیدن صدای برخورد موج‌های دریا با صخره‌ها یا گرفتن یک عکس عالی است. اگر به دنبال تجربه‌های هیجان‌انگیر در ادامه سفر هستید، تله‌کابین رامسر و پارک آبی رامسر، با داشتن انواع تفریحات آبی و سرگرمی‌های مهیج، گزینه‌هایی هستند که حتما باید در بخشی از خاطرات سفرتان ثبت کنید.

جاذبه‌های دهکده ساحلی رامسر

موزه مردم‌شناسی رامسر در کنار دهکده ساحلی

موزه مردم‌شناسی رامسر در اسفند ۸۹ با مجوز سازمان میراث فرهنگی و به همت عیسی خاتمی، شخصیت فرهنگی و استاد دانشگاه، افتتاح شد. تجهیزات و امکانات موزه خصوصی بوده و اموال فرهنگی آن در طی ۳۰ سال (۱۳۶۰ تا ۱۳۹۵) جمع‌آوری شده است. این موزه محلی برای آشنایی با زندگی اقوام است و بیش از ۷۰۰ قطعه انواع ابزار و وسایل مردم‌شناسی در غرفه‌های مختلف به نمایش گذاشته شده‌اند. همچنین فضای داخلی یک خانه سنتی شمالی با وسایلی نظیر قابلمه گلی، کف‌گیر، ماهی شور و کوره آهنگری در معرض دید قرار دارد. کارگاه‌های رامسر شناسی با هدف آشنایی با آداب و رسوم محلی و سبک زندگی مردم رامسر در این موزه برگزار می‌شود. این موزه در فاصله ۱۳۵ متری و چسبیده به دهکده قرار گرفته است. 

اگر اهل فرهنگ و تاریخ هستید و ترجیح می‌دهید در طول سفر، جاذبه‌های تاریخی و فرهنگی رامسر را در فهرست اماکن بازدیدی‌تان قرار دهید، بلوار معلم رامسر یا بلوار کازینو و کاخ مرمر رامسر، جاذبه‌هایی هستند که حتما از دیدن آنها لذت خواهید برد و گوشه‌ای از بافت معماری معاصر این شهر را لمس خواهد کرد.

سواحل تفریحی نزدیک دهکده ساحلی

ساحل هتل کوثر رامسر در فاصله حدود ۹۰۰ متری هتل قرار دارد. ساحل توسکاسرا هم تنها ۱.۵ کیلومتر از دهکده دورتر است. پارک ساحلی و پلاژ لیدو در بلوار شهید باهنر و قبل از دهکده ساحلی قرار گرفته است.

ویلاها و هتل‌های نزدیک به دهکده ساحلی در رامسر

هتل آپارتمان متین ترنج، ویلا مهر ۱ و ۲۷، خانه ویلایی ساسانی، مجتمع اقامتی توریستی آنالی رامسر، ویلا کادوس و بسیاری دیگر در نزدیکی این دهکده قرار دارند. بیشتر این ویلاها در بلوار آیت‌الله طالقانی هستند و فقط با ۱۰ دقیقه پیاده‌روی به ساحل و پلاژ دهکده می‌رسید. برای اجاره ویلا در رامسر و نزدیک به این جاذبه تفریحی گردشگری به لینک «رزرو ویلا در رامسر» بروید. هتل لیدو و هتل ۲ ستاره تاپ خلج هم فاصله نزدیکی تا این دهکده توریستی دارند.

اگر اقامت در هتل را به ویلا ترجیح می‌دهید، هتل کیمیا رامسر در فاصله ۱۴۸ متری دهکده موقعیت خوبی برای اسکان دارد. همچنین ۳ هتل رویای شیرین، هتل نیستان و هتل آزادی رامسر هم امکانات مناسبی برای رزرو اتاق در اختیار مهمانان خود قرار می‌دهند.

رستوران‌های دهکده ساحلی رامسر، عکاس: امیر بهشتی

 دهکده ساحلی رامسر؛ مقصد نهایی در سفر شمال

دهکده ساحلی رامسر،‌ مکانی تفریحی و جامع برای ساختن شب‌های به‌یادمانی است. این دهکده با داشتن بازارچه سنتی، شهربازی با استانداردهای جهانی و رستوران‌های متعدد باب میل هر سلیقه‌ای، توانسته همه افراد و گردشگران را به سمت خود بکشاند. در سفر به رامسر، بازدید از دهکده ساحلی را از دست ندهید و خاطری خوش برای خود بسازید. همچنین برای سایر دوستان و افراد خانواده سوغاتی‌هایی مانند انواع ترشیجات و خوراکی‌های شمال یا صنایع‌دستی این منطقه را تهیه کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا