ایرانگردیبا نقشه سفر کنبریم سفربوم گردیدانستنی‌های سفر

معرفی ۱۰ تا از بهترین اقامتگاه های بوم گردی ایران

معرفی بهترین بوم‌گردی ایران در همه مناطق کشور

بهترین اقامتگاه بوم‌گردی ایران جایی است که تجربه‌ای فراموش‌نشدنی از فرهنگ، طبیعت، و مهمان‌نوازی ایرانی را به شما ارائه می‌دهد. این اقامتگاه‌ها با معماری سنتی، غذاهای محلی و فعالیت‌های فرهنگی، فرصت آشنایی نزدیک با زندگی مردم بومی را فراهم می‌کنند. در این بلاگ، قصد داریم شما را با بهترین اقامتگاه‌های بوم‌گردی ایران در هومسا آشنا کنیم، مکان‌هایی که نه تنها به طبیعت احترام می‌گذارند بلکه به شما کمک می‌کنند تا تجربه‌ای اصیل و متفاوت از سفر به ایران داشته باشید.

اقامتگاه پایگلان؛ بهترین اقامتگاه بوم‌گردی ایران در سروآباد کردستان

در شهرستان سروآباد، روستای زیبای پایگلان قرار دارد که بهترین اقامتگاه بوم‌گردی ایران در استان کردستان و موزه روستایی پایگلان در آن واقع شده است. این روستای پلکانی به دلیل شرایط جغرافیایی خود، آب و هوایی سرد و کوهستانی دارد، بنابراین بهترین زمان برای بازدید از آن، فصل‌های بهار و تابستان است.

اقامتگاه بوم‌گردی پایگلان با چهار اتاق در دو طبقه، قابلیت پذیرش حداکثر ۲۳ مهمان را دارد. دو اتاق در طبقه بالا و دو اتاق دیگر در طبقه همکف قرار گرفته‌اند. این اتاق‌ها فاقد تخت بوده و به سبک سنتی، با سرویس‌های کف خواب آماده پذیرایی از مهمانان هستند. سرویس بهداشتی اقامتگاه به صورت اشتراکی در هر طبقه قرار دارد و شامل حمام و توالت‌های ایرانی و فرنگی است. برای سرمایش اتاق‌ها از کولر آبی و پنکه و برای گرمایش از بخاری گازی استفاده می‌شود.

بیشتر بخوانید: روستاهای پلکانی کردستان، چشم‌اندازی از هنر، معماری و زندگی

این اقامتگاه، علاوه بر اتاق‌های اقامتی، دارای یک آشپزخانه کامل با تجهیزات لازم مانند یخچال، اجاق گاز و وسایل پخت و پز است که در اختیار مهمانان قرار می‌گیرد. همچنین، موزه‌ای از اشیاء باستانی و سنتی در این مکان وجود دارد که گردشگران می‌توانند از آن بازدید کنند. برای رفاه بیشتر مهمانان، راهنمای گردشگری نیز در دسترس است که امکان بازدید از باغ‌های محلی، گردش در روستا و تماشای آبشار را فراهم می‌کند.

در نزدیکی پایگلان، جاذبه‌های طبیعی دیگری همچون روستای دزلی، روستای درکی، چشمه آب معدنی بل، سد داریان و رودخانه سیروان قرار دارند که با سفر به این منطقه می‌توان از آن‌ها نیز دیدن کرد. اقامت در اقامتگاه بوم‌گردی پایگلان فرصتی مناسب برای تجربه زندگی سنتی و لذت بردن از طبیعت بکر کردستان است.


ایجاد فضایی روح‌بخش در اتاق خودمانی اقامتگاه پایگلان سروآباد
منبع عکس: هومسا

اقامتگاه بومگردی خانه کالان؛ پاسارگارد فارس

اقامتگاه بوم‌گردی خانه کالان با فراهم کردن فضایی سنتی و دل‌نشین، به استقبال گردشگران می‌آید. این اقامتگاه دارای ۵ اتاق مسترروم است که شامل ۴ اتاق ۱۲ متری و یک اتاق ۹ متری دو تخته است. هر یک از این اتاق‌ها دارای سرویس کف خواب شامل پتو، تشک و بالشت بوده و می‌تواند تا ۳ نفر را به راحتی پذیرش کند، به طوری که مجموع ظرفیت اسکان این اقامتگاه به ۱۵ نفر می‌رسد. تمامی اتاق‌ها مجهز به سرویس بهداشتی فرنگی و حمام اختصاصی هستند و برای راحتی بیشتر، یک سرویس بهداشتی ایرانی به صورت مشترک در محوطه اقامتگاه قرار دارد.

برنامه‌های ویژه‌ای برای گردشگران در نظر گرفته شده است؛ از جمله موسیقی محلی زنده با ساز و دهل، آوازهای محلی و تورهای طبیعت‌گردی که به جاذبه‌های اطراف اقامتگاه می‌برد. همچنین، امکان شرکت در تور عشایر گردی با استفاده از خودروی ون و با فاصله ۱۰ کیلومتری از اقامتگاه وجود دارد.

از خدمات و امکانات این اقامتگاه می‌توان به راهنمای محلی برای تورهای گردشگری، اینترنت و وای فای رایگان، پرسنلی که به زبان‌های انگلیسی، آلمانی و روسی مسلط هستند، و پارکینگ مسقف داخل اقامتگاه برای خودروهای سواری اشاره کرد. همچنین، یک آشپزخانه مجهز به تمامی لوازم آشپزی در محوطه اقامتگاه وجود دارد. برای تامین رفاه مسافران، سیستم‌های سرمایشی و گرمایشی شامل پنکه رومیزی، بخاری گازی و شومینه هیزمی نیز در دسترس است.

غذاهای محلی از جمله تخم مرغ محلی، کشک و ماست گوسفندی و انواع غذاهای محلی همچون کلم پلو شیرازی، دم‌پخت پیازوک، سبزی کوهی، دم‌پخت سیرموک، کته گوجه، ته چین مرغ و مرغ شکم‌پر نیز در این اقامتگاه فراهم شده‌اند.

از جاذبه‌های گردشگری نزدیک به اقامتگاه می‌توان به دریاچه سد سیوند پاسارگاد، موزه تخت جمشید، مجموعه میراث جهانی پاسارگاد، آرامگاه کوروش کبیر، کاروانسرای مظفری، مقبره کمبوجیه، تل تخت پاسارگاد، کاخ‌های مختلف پاسارگاد، پل سنگی، مسجد اتابکی، تنگ پیر چوگان و تنگ بلاغی اشاره کرد. این جاذبه‌ها گردشگران را به کاوش در تاریخ و طبیعت منطقه دعوت می‌کنند.

حیاط بومگردی خانه کالان در شب و ایجاد فضایی باصفا در بهترین بومگردی ایران
منبع عکس: هومسا

اقامتگاه گیلانک؛ یکی از بهترین اقامتگاه بوم‌گردی ایران در بندر انزلی

اقامتگاه بوم‌گردی و جهانگردی گیلانک در استان گیلان، شهرستان خمام و در روستای فشتکه دوم قرار دارد. این اقامتگاه در فاصله‌ای کوتاه از دریا و نزدیک به منطقه آزاد انزلی واقع شده و معماری‌اش ترکیبی از سبک‌های سنتی و مدرن است.

اقامتگاه گیلانک دارای ۱۶ واحد اقامتی است که می‌تواند تا ۸۰ مهمان را پذیرا باشد. سوئیت‌های این اقامتگاه با مساحت ۸۵ مترمربع، شامل یک اتاق خواب با تخت دو نفره، پذیرایی، آشپزخانه‌ای مجهز به تمامی امکانات، سرویس بهداشتی اختصاصی (شامل توالت ایرانی، فرنگی و حمام)، تراسی با چشم‌انداز به جنگل، مبلمان، تلویزیون و یخچال هستند. سیستم گرمایشی این سوئیت‌ها پکیج بوده و برای روزهای گرم نیز به کولر مجهز شده‌اند. دو واحد از این اقامتگاه به عنوان شاه‌نشین طراحی شده‌اند که علاوه بر امکانات معمول، دارای سه اتاق خواب با تخت‌های دبل هستند، که تجربه اقامتی لوکس‌تر را فراهم می‌آورند.

گشتی در بندرانزلی بزنید: جاهای دیدنی انزلی؛ گشت و گذار از تالاب انزلی تا منطقه‌ی آزاد

از خدمات این اقامتگاه می‌توان به فضای کافی برای پارک خودرو به صورت غیرمسقف و راهنمای تور برای گردشگران اشاره کرد. همچنین، مهمانان می‌توانند با هماهنگی قبلی، غذاهای محلی نظیر مرغ ترش، میرزاقاسمی، کباب ترش و سایر غذاهای سنتی ایرانی را سفارش داده و از طعم‌های بومی منطقه لذت ببرند.

بندر انزلی و اطراف آن دارای جاذبه‌های گردشگری متنوعی است. از مراکز خریدی که می‌توان در آن انواع پوشاک و کیف و کفش‌های خارجی را با قیمت مناسب تهیه کرد تا ساحل دریا، پیست کارتینگ، مجتمع تفریحات دریایی کاسپین، آکواریوم بزرگ منطقه آزاد (که بزرگ‌ترین آکواریوم ایران است) و جنگل فتاتو، همگی بخشی از دیدنی‌های این منطقه هستند.


غروب بندرانزلی در بهترین اقامتگاه ایران به نام گیلانک
منبع عکس: جاباما

اقامتگاه بوم گردی شهریاران؛ اصفهان

این اقامتگاه بوم‌گردی در مرکز شهر اصفهان قرار دارد و با شش اتاق به سبک‌های سنتی و قدیمی، فضایی اصیل و جذاب برای مهمانان فراهم می‌آورد. اتاق‌ها با دکوراسیونی سنتی طراحی شده‌اند که حس زندگی در خانه‌های قدیمی اصفهان را به مهمانان منتقل می‌کند. برخی از اتاق‌ها دارای سرویس بهداشتی و حمام اختصاصی در خارج از اتاق هستند، اما این سرویس‌ها به صورت خصوصی برای همان اتاق‌ها اختصاص داده شده‌اند.

با بهترین بوم‌گردی‌های اصفهان آشنا شوید: معرفی اقامتگاه‌های بوم‌گردی در مناطق کویری اصفهان

امکانات اتاق‌ها شامل یخچال، تلویزیون و یک پارکینگ مخصوص برای هر اتاق است. مسیر دسترسی به بهترین اقامتگاه بوم‌گردی ایران در اصفهان کاملاً آسفالته است و آنتن‌دهی موبایل و اینترنت در آن به خوبی فراهم است. سیستم گرمایشی مجموعه، شوفاژ برقی است که در روزهای سرد سال، گرمای مطلوبی را برای مهمانان فراهم می‌کند.

یکی از مزایای اصلی این بوم‌گردی، نزدیکی به اماکن تاریخی و گردشگری اصفهان است. فاصله تا نزدیک‌ترین سوپرمارکت و نانوایی کمتر از پنج دقیقه است و با توجه به شرایط ترافیکی، تا مرکز شهر حدود ۱۵ دقیقه فاصله دارد. این اقامتگاه فرصتی ایده‌آل برای تجربه‌ی زندگی سنتی در قلب شهر تاریخی اصفهان را به مهمانان ارائه می‌دهد.

مهمانان هنگام ورود به اقامتگاه باید مدرک شناسایی معتبر و هوشمند خود را ارائه دهند. لازم به ذکر است که رعایت نظافت در طول اقامت الزامی است و در صورت عدم رعایت، ممکن است مبلغی به عنوان خسارت دریافت شود. زمان‌های ورود و خروج طبق ساعت‌های تعریف شده در سایت است و در صورت نیاز به تغییر، هماهنگی با میزبان ضروری است.

فضای سنتی اتاق ها در اقامتگاه شهریاران؛ یکی از برترین اقامتگاه های ایران

بوم گردی سنتی شهرزاد یزد؛ یکی از برترین اقامتگاه‌های ایران

اقامتگاه بوم‌گردی شهرزاد در قلب شهر تاریخی یزد قرار دارد و سالانه با فضای گرم و دلنشین خود، پذیرای بسیاری از گردشگران داخلی و خارجی است که به این شهر زیبا سفر می‌کنند.

این اقامتگاه با داشتن ۸ واحد اقامتی، امکان پذیرش ۱۹ مهمان را داراست. واحدهای اقامتی شامل دو اتاق یک تخته، سه اتاق دو تخته، دو اتاق سه تخته و یک اتاق پنج تخته هستند. هر کدام از این اتاق‌ها به حمام و توالت فرنگی اختصاصی مجهز شده‌اند. همچنین، سیستم گرمایش اقامتگاه شوفاژ و سیستم سرمایش آن اسپلیت است. با این حال، اقامتگاه شهرزاد فاقد پارکینگ اختصاصی است.

از جمله امکانات این اقامتگاه می‌توان به آشپزخانه‌ای مشترک با تجهیزات کامل شامل اجاق گاز، یخچال، سینک ظرفشویی و ظروف اولیه پخت و پز اشاره کرد. اینترنت و خدمات راهنمای گردشگری نیز برای رفاه حال مهمانان فراهم شده است. همچنین، در نزدیکی اقامتگاه یک رستوران قرار دارد که مهمانان می‌توانند برای صرف غذا به آنجا مراجعه کنند، یا با هماهنگی قبلی با میزبان، انواع غذاهای ایرانی و محلی را در داخل اقامتگاه سفارش داده و میل کنند.

شهر یزد با دارا بودن جاذبه‌های تاریخی و فرهنگی متعدد، مقصدی ایده‌آل برای گردشگران است. از جمله جاهای دیدنی یزد می‌توان به مسجد جامع یزد، میدان وقت الساعت که یکی از قدیمی‌ترین برج‌های ساعت ایران است، میدان امیر چخماق، حمام و بازار خان، باغ دولت آباد، موزه آب یزد، میدان مارکار، آتشکده زرتشتیان و مدرسه ضیائیه اشاره کرد. این جاذبه‌ها در نزدیکی اقامتگاه بوم‌گردی شهرزاد قرار دارند و بازدید از آن‌ها تجربه‌ای لذت‌بخش از سفر به یزد را برای شما به ارمغان می‌آورد.

بافت سنتی حیاط بومگردی شهرزاد یزد و ایجاد فضای اقامتگاهی زیبا
منبع عکس: جاباما

اقامتگاه گیل هاوس رشت جزو برترین بومگردی‌های ایران

اقامتگاه گیل هاوس در روستای دلچه، واقع در شهرستان رشت و شهر سنگر از استان گیلان قرار دارد. این اقامتگاه دل‌نشین در کنار یک برکه‌ی خاص جای گرفته و با چشم‌انداز زیبای جنگلی خود، مقصد بسیاری از طبیعت‌دوستان و گردشگرانی است که به این منطقه سرسبز و خوش آب و هوا سفر می‌کنند. پس می‌توان نتیجه گرفت عنوان بهترین اقامتگاه بوم‌گردی ایران در این منطقه، برازنده آن است.

گیل هاوس شامل دو واحد اقامتی مجزا است که می‌تواند حداکثر هشت نفر را پذیرش کند. این مجموعه دارای دو سوئیت دوبلکس با مساحت ۴۰ مترمربع و نام‌های ارکیده و ارغوان است. هر یک از این واحدها دارای یک تخت دبل بوده و برای افراد اضافی، سرویس کف خواب در نظر گرفته شده است. تمامی واحدها به سرویس بهداشتی اختصاصی شامل توالت فرنگی و حمام مجهز هستند و در بخش عمومی اقامتگاه نیز یک توالت ایرانی فراهم شده است. سیستم گرمایشی این اقامتگاه از طریق شوفاژ تامین می‌شود و برای سرمایش، سیستم اسپلیت نصب شده است.

این اقامتگاه با فراهم کردن امکاناتی نظیر پارکینگ غیرمسقف، پرسنل مسلط به زبان انگلیسی، راهنمای گردشگری، مبلمان و آشپزخانه‌ای مشترک، اقامتی راحت و آرامش‌بخش را برای مهمانان خود مهیا کرده است. اینترنت رایگان در این مجموعه ارائه نمی‌شود، اما مهمانان می‌توانند از اینترنت شخصی خود استفاده کنند. همچنین، امکان تهیه غذاهای گیاهی در این اقامتگاه وجود دارد و مهمانان می‌توانند انواع غذاهای محلی شمالی از جمله مرغ شکم‌پر، میرزاقاسمی، چنجه، جوجه کباب و کباب ترش را با هماهنگی قبلی از رستوران‌های همکار سفارش بدهند.

بیشتر بخوانید: شکم گردی با غذاهای محلی رشت

روستای دلچه، با طبیعت بکر و دست‌نخورده‌اش، گزینه‌ای مناسب برای گردشگرانی است که به دنبال آرامش و زیبایی طبیعی هستند. بازدیدکنندگان این اقامتگاه می‌توانند از جاذبه‌های گردشگری مختلفی که در نزدیکی این روستا قرار دارند بهره‌مند شوند، از جمله موزه میراث روستایی، دریاچه حلیمه‌جان، استخر پاشوران، پارک جنگلی و دریاچه سراوان، مرداب عینک، سد و دریاچه سقالکسار، جنگل سراوان، آبشار کچا و چشمه اورجین، آبشار لونک، دریاچه سد سنگر، قلعه رودخان، آرامگاه میرزا کوچک خان جنگلی و عمارت کلاه فرنگی. این جاذبه‌ها تنها بخشی از دیدنی‌های جذاب و بی‌نظیر این منطقه هستند.

حال و هوای بومگردی گیل هاوس رشت
منبع عکس: شب

اقامتگاه بوم گردی خانه آسنی؛ بهترین اقامتگاه بوم‌گردی ایران در شیرگاه

اقامتگاه بوم‌گردی خانه آسنی در روستای آهنگرکلا از توابع بخش شیرگاه در شهرستان سوادکوه استان مازندران واقع شده است. خانه آسنی در باغی به وسعت ۸۰۰ متر مربع قرار گرفته و شامل ۴ اتاق است که می‌تواند حداکثر ۱۵ مهمان را پذیرش کند. تمامی اتاق‌ها در طبقه همکف واقع شده‌اند و سرویس خواب به صورت سنتی و کف خواب است. این مجموعه دارای سرویس‌های بهداشتی ایرانی و فرنگی هم در داخل اتاق‌ها و هم در حیاط است. یکی از اتاق‌ها به صورت مستر بوده و دارای یک تخت دو نفره است.

از امکانات و خدمات خانه آسنی می‌توان به پارکینگ غیرمسقف با ظرفیت چهار خودرو، اینترنت رایگان، آلاچیق چوبی دو طبقه و تنور محلی برای پخت نان اشاره کرد. همچنین مهمانان می‌توانند انواع غذاهای بومی و محلی مانند ته‌چین و مرغ شکم‌پر را سفارش دهند. این اقامتگاه دارای آتشکده‌ای با میز و صندلی برای دورهمی‌های شبانه در کنار آتش، محل نگهداری حیوانات در حیاط، و آشپزخانه‌ای مجهز با تمامی وسایل مورد نیاز از جمله اجاق گاز، سینک ظرفشویی، یخچال، و ظروف آشپزخانه است. اتاق‌ها برای فصل‌های سرد به بخاری گازی و برای روزهای گرم به اسپلیت مجهز شده‌اند.

بیشتر بخوانید: جاهای دیدنی سوادکوه ؛ جاذبه‌هایی در دل جنگل‌های هیرکانی

اقامتگاه خانه آسنی در بهار؛ بهترین اقامتگاه ایران در میان جنگل های هیرکانی
منبع عکس: جاباما

اقامتگاه بوم گردی گلبند رودبار

 اقامتگاه بوم‌گردی گلبند در استان گیلان، شهرستان رودبار، در کیلومتر ۲۵ اتوبان رشت – قزوین، در نزدیکی امام‌زاده هاشم، دهستان بلوکات و روستای میرزاگلبند، کوچه دستغیب واقع شده است. این خانه قدیمی پس از مرمت و بازسازی در اسفند ۱۳۹۷ بازگشایی شد و فعالیت خود را به عنوان اقامتگاه بوم‌گردی گلبند آغاز کرد. اقامتگاه بوم‌گردی گلبند دارای دو اتاق سه نفره است که مجموعاً شش مهمان را می‌تواند اسکان دهد. این اتاق‌ها به صورت کف‌خواب سنتی هستند و هر دو سرویس بهداشتی اختصاصی ندارند، بنابراین مهمانان باید از سرویس‌های بهداشتی مشترک (یک توالت ایرانی و یک توالت فرنگی) و یک حمام که در تراس قرار دارد، استفاده کنند.

این خانه روستایی با معماری سنتی و چشم‌اندازی زیبا به شالیزارها و جنگل‌های هیرکانی، محیطی آرام و دلنشین برای استراحت و لذت بردن از طبیعت بکر منطقه فراهم کرده است. اقامتگاه گلبند برای رفاه مسافران خود امکاناتی همچون پارکینگ غیرمسقف، پرسنل مسلط به زبان انگلیسی برای راهنمایی مهمانان خارجی، و راهنمای محلی تورهای گردشگری ارائه می‌دهد. سیستم گرمایشی این خانه بخاری گازی و سیستم سرمایشی آن پنکه رومیزی است.

همچنین، مهمانان می‌توانند با هماهنگی قبلی، انواع غذاهای محلی و سنتی گیلانی نظیر انارویج، ترش‌واش، میرزاقاسمی، فسنجان گیلانی، باقالاقاتق، ترش‌تره و سایر غذاهای بومی را سفارش داده و از طعم‌های محلی لذت ببرند. روستای سرسبز و زیبای میرزاگلبند، واقع در دهستان بلوکات شهرستان رودبار، استان گیلان، در فاصله ۴۵ کیلومتری شمال شرقی رودبار و ۵۰ کیلومتری جنوب شهر رشت (مرکز استان گیلان) قرار دارد. با توجه به آب و هوای منطقه، بهترین زمان برای سفر به این منطقه فصل بهار و اواخر تابستان است.

مناظر طبیعی بکر، شالیزارهای سرسبز و جنگل‌های هیرکانی، همراه با وجود چندین آبشار و سد در منطقه، این ناحیه را به مقصدی محبوب برای طبیعت‌گردان و علاقه‌مندان به محیط‌های طبیعی تبدیل کرده است. از دیگر جاذبه‌های دیدنی منطقه می‌توان به پارک جنگلی و مرداب سراوان، دریاچه سد سنگر، غار رشی، قلعه رودخان و روستای توریستی ماسوله اشاره کرد. این مکان‌ها هر ساله گردشگران زیادی را به سوی خود جذب می‌کنند و تجربه‌ای فراموش‌نشدنی از طبیعت گیلان را به آن‌ها ارائه می‌دهند.

منبع عکس: جاباما

اقامتگاه بوم گردی سوتکا؛ یکی از برترین اقامتگاه‌های ایران در فومن

اقامتگاه بوم‌گردی سوتکا در استان گیلان، شهرستان فومن و ابتدای جاده ماسوله، در روستای دیدنی قلعه کل واقع شده است. این مجموعه زیبا با معماری سنتی شمالی، فضایی دلپذیر برای اقامت علاقه‌مندان به طبیعت و گردشگران فراهم کرده است.

اقامتگاه بوم‌گردی سوتکا شامل یک ویلای مستقل یک‌طبقه با مساحت ۶۵ مترمربع و یک ویلای دو‌طبقه (طبقه پایین ۶۵ مترمربع و طبقه بالا ۹۰ مترمربع) است که در مجموع امکان پذیرش و اسکان ۲۱ نفر را دارد. هر یک از این سه واحد اقامتی (ویلای یک‌طبقه و واحدهای پایین و بالای ویلای دو‌طبقه) دارای یک اتاق خواب با ظرفیت پذیرش حداکثر ۷ نفر است. امکانات هر واحد شامل آشپزخانه‌ای با لوازم اولیه آشپزی، تلویزیون، یخچال، یک تخت دبل، تراسی با چشم‌انداز زیبا، سیستم گرمایشی و سرمایشی (اسپیلیت و بخاری گازی)، و سرویس بهداشتی اختصاصی (توالت ایرانی، توالت فرنگی و حمام) است.

این اقامتگاه به دلیل قرارگیری در دل طبیعت سرسبز گیلان، انتخابی عالی برای یک سفر کوتاه و آرامش‌بخش به دور از هیاهوی زندگی شهری و تکنولوژی است. از امکانات و خدمات اقامتگاه بوم‌گردی سوتکا می‌توان به پارکینگ غیرمسقف و راهنمای محلی و لیدر تور برای بازدید از جاذبه‌های دیدنی و خاص منطقه اشاره کرد. مهمانان همچنین می‌توانند در صورت تمایل از آشپزخانه مجهز داخل هر واحد برای تهیه غذا استفاده کنند.

روستای قلعه کل، از توابع بخش مرکزی شهرستان فومن در استان گیلان، در فاصله ۳ کیلومتری از مرکز شهرستان فومن قرار دارد. این روستای زیبا با طبیعت بکر و سرسبز خود، به دلیل نزدیکی به فومن، قلعه رودخان و روستای توریستی ماسوله، مقصدی جذاب برای علاقه‌مندان به طبیعت و گردشگران است.

با جاهای دیدنی فومن بیشتر آشنا شوید.

با سفر به این منطقه دل‌نشین، علاوه بر بهره‌مندی از آرامش روستا و مناظر طبیعی خیره‌کننده، می‌توانید از جاذبه‌های تاریخی، طبیعی و مذهبی دیگری همچون پارک فومن، بقعه سبزقبا، ییلاق زودل‌سر، غار خون فوشه، آبشار ماسوله، منطقه محافظت‌شده و جنگلی گشت رودخان، و آبشار دودوزن خرمکش بازدید کرده و خاطراتی ماندگار برای خود ثبت کنید.

نمای اتاق‌های بهترین بومگردی ایران به نام سوتکا در فومن
منبع عکس: هومسا

اقامتگاه بوم گردی کیجاسرا رامسر

اقامتگاه کیجاسرا با سابقه‌ای چهل ساله در میان درختان مرکبات، کیوی، آوکادو، پشن فروت و باغچه‌ای از سبزیجات تازه، فضایی طبیعی و دلپذیر را به گردشگران ارائه می‌دهد. این مکان با چشم‌اندازهای خیره‌کننده به دریا، قلعه تاریخی مارکوه، جنگل دالخانی و روستای جنگلی اربه کله، محیطی آرام و سرشار از زیبایی‌های طبیعی را فراهم کرده است. اقامتگاه دارای چهار اتاق است که یکی از آن‌ها دو ورودی مستقل و مشترک دارد. دو سرویس بهداشتی (ایرانی و فرنگی) و یک حمام به صورت مشترک در حیاط اقامتگاه قرار دارند.

اقامتگاه کیجاسرا با فاصله ۵ کیلومتری از ساحل ماسه‌ای دریا و دارای مسیر دسترسی آسفالتی به آن است. همچنین، فاصله تا ابتدای جنگل دالخانی ۲ کیلومتر و تا قله مارکوه و قلعه نظامی باستانی حدود ۴ کیلومتر است. در این مکان، چشم‌اندازهای رویایی از روستای اربه کله با نمایی همزمان از دریا و جنگل، در حدود ۴ کیلومتر قابل دسترسی است. همچنین، فاصله تا سد میجران و قلب جنگل نیز حدود ۱۲ کیلومتر است. اقامتگاه کیجاسرا علاوه بر ارائه صبحانه رایگان، امکانات دیگری مانند وسایل آب‌بازی و دوچرخه‌سواری کودکان و بازی‌های محلی و گروهی رایگان را نیز در اختیار مهمانان خود قرار می‌دهد تا اقامت آن‌ها را به تجربه‌ای به‌یادماندنی تبدیل کند.

بومگردی گیجاسرا رامسر و فضای چایخانه
م

تجربه‌ای متفاوت: اقامت در بهترین بوم‌گردی‌های ایران

اقامتگاه‌های بوم‌گردی ایران، تجربه‌ای متفاوت و فراموش‌نشدنی از زندگی در دل طبیعت و آشنایی با فرهنگ‌های محلی را به شما هدیه می‌دهند. این اقامتگاه‌ها، با طراحی منحصربه‌فرد و فضایی آرامش‌بخش، بهترین گزینه برای فرار از روزمرگی‌ها و غرق شدن در زیبایی‌های طبیعی ایران هستند. توصیه می‌کنیم اگر به دنبال آرامش، استراحت و تجربه‌ای مملو از حس و حال زندگی سنتی ایرانی هستید، حتماً بهترین اقامتگاه بوم‌گردی ایران معرفی شده در هومسا را انتخاب کنید. اقامت در این مکان‌ها نه تنها به شما کمک می‌کند تا از استرس‌های روزمره دور شوید، بلکه فرصتی عالی برای تجربه فرهنگ‌های بومی و ارتباط نزدیک با طبیعت خواهید داشت.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا