اطراف تهرانایرانگردیجاهای دیدنی

جاذبه‌های گردشگری کردان؛ از سوارکاری تا پرواز در آسمان

روستای ییلاقی کردان در ۶۸ کیلومتری تهران و ۱۸ کیلومتری کرج، در سال‌های اخیر و با روی‌آوردن به ساخت ویلا شیک، توانسته به منطقه‌ گردشگری لوکس و البته جذاب تبدیل شود. کردان روستایی خوش‌آب‌وهوا است که خود باز توسط روستاهای باصفای دیگری همچون ولیان و آجین دوجین در منطقه ساوجبلاغ محاط شده است. این ویژگی به همراه باغات سرسبز و نزدیکی به دامنه کوه‌ها، برای آماده‌سازی زیرساخت‌های گردشگری و ساخت انواع ویلا استخردار یا ویلا لوکس در کردان آن را کاندید کرد. کم‌کم‌ با ورود گردشگران به این منطقه‌، تاریخچه و جاذبه‌های گردشگری کردان نیز بیشتر شناخته شدند. در این مقاله هومسا شما را با جذابیت‌های تفریحی و جاذبه‌های توریستی کردان آشنا می‌کنیم. تفریحاتی که در کنار اجاره ویلا لوکس کردان به شما تجربه هیجان‌انگیزی در سفر به ییلاقات کرج را هدیه می‌دهد.

لوکیشن کردان در گوگل‌مپ

تماشای جاهای دیدنی کردان از نمای بالا در سایت پرواز

اگر به دنبال تجربه متفاوتی در زندگی و البته امنیت هستید، سایت پرواز کردان را انتخاب کنید. این مجموعه با مجرب‌ترین خلبان‌ها و مربیان همه جاذبه‌های گردشگری کردان را از نمای بالا به شما نشان می‌دهند. پرواز با پاراگلایدر در کردان نیاز دارد تا به بالای تپه‌های بلند با ماشین‌های آفرودی بروید. خلبان‌ها پرواز و هدایت را به عهده دارند و شما فقط باید از تماشای منظره لذت ببرید. محدودیت‌های پرواز با پاراگلایدر برای کودکان زیر ۵ سال و افرادی با وزن بیش از ۱۲۰ کیلوگرم ممنوع است. کودکان و افراد با وزن کمتر از ۴۰ کیلوگرم هم نمی‌توانند سوار پاراگلایدر شوند. مجموعه فقط در روزهای آفتابی باز بوده و فصول گرم سال، بسیار شلوغ می‌شود. پس حتماً قبل از رفتن، نوبت خود را رزرو کنید. همچنین در اطراف سایت پرواز، می‌توانید بهترین ویلاهای کردان را رزرو کنید.

تماشای جاهای دیدنی کردان با پرواز در آسمان

سوارکاری، شنا و تنیس در دهکده ورزشی چهارباغ

دهکده ورزشی چهارباغ با امکانات ورزشی متنوع، از جمله زمین‌های فوتبال، تنیس و استخر، مکانی مناسب برای زمان‌هایی است که وارد کردان می‌شوید. این دهکده با داشتن رستوران و کافه، مکانی ایدئال برای گذراندن یک روز پر از فعالیت و انرژی است. در این مجموعه سالن‌های سرپوشیده فوتبال، تنیس، باشگاه پرورش اندام، زمین فوتبال روباز، زمین پیکل بال و زمین خاکی سرپوشیده برای تفریح و سلامت دوستان وجود دارد. شما گردشگران می‌توانید پس از اجاره ویلا با بهترین امکانات در کردان و رسیدن به این منطقه، ساعاتی را در این مجموعه ورزشی سپری کنید. رزرو آنلاین دهکده ورزشی چهارباغ، از معطل شدن بیهوده در مجموعه جلوگیری می‌کند.

  • آدرس: کردان، بلوار امام خمینی، چهارباغ
  • ساعات کاری: ۸ صبح تا ۱۰ شب
سوارکاری یکی از جاذبه های گردشگری کردان

روستاهای کردان؛ پاتوق کوهنوردی در سفر کردان

در منطقه ساوجبلاغ و کردان، بیش از ۲۳ روستا وجود دارد که هریک با جاذبه‌های گردشگری کردان توانسته محبوبیت پیدا کند. روستای ولیان یکی از روستاهای کوهپایه‌ای نزدیک کردان است که به‌خاطر چشمه‌های آب سرد و کوه‌های اطرافش، در بین طبیعت‌دوستان و کوهنوردان معروف شد. برای رسیدن به این روستا، از کنار پل کردان و شهر کوهسار بگذرید و جاده آسفالت منتهی به ولیان را پیش بگیرید. تاریخ را در روستا آجین دوجین پیدا خواهید کرد. بقایای گورهای دسته‌جمعی و تپه گنج تپه و آثار دوران اولیه اسلام را در این روستا می‌بینید. با مطالعه مقاله راهنمای سفر به کردان، بیشتر با این منطقه آشنا شوید.

کوهنوردی در ارتفاعات کردان؛ یکی از تفریحات منطقه ساوجبلاغ

برج مقبره کردان: آرامگاه شاهزاده حسین

برجی قرن هشتمی متعلق به شاهزاده حسین با آجرکاری شبیه به آرامگاه‌های سلجوقی در نزدیکی روستای کردان وجود دارد. برج مقبره کردان در فهرست آثار ملی ایران به ثبت رسیده است و با ۳۴ کنگره و یک سکو، معماری بی‌نظیر قرن هفتم هجری و دوران سلجوقی را به رخ می‌کشد. این برج در ۸۰۰ متری روستای کردان بوده است و در فهرست جاذبه‌های تاریخی کردان قرار دارد.

آدرس برج مقبره کردان در گوگل‌مپ

برج مقبره؛ یکی از جاذبه های تاریخی کردان

پل بانو صحرا؛ یادگاری از دوران صفوی

کشورمان ایران، پل‌های تاریخی متعددی دارد که توانایی بالای مهندسان و معماران در قرون گذشته را نشان می‌دهند. پل بانو صحرا یکی از دیدنی‌های تاریخی کردان با قدمت صفویه، جاذبه گردشگری دیگری برای شما توریست‌های عاشق تاریخ است. این پل هرچند هم‌اکنون تخریب شده و فقط یک ستون دارد؛ اما مکان عجیبی برای عکاسی و گردشگری در کردان خواهد بود.

آدرس: شهرستان ساوجبلاغ، جاده کردان، روستای بانو صحرا

لوکیشن پل بانوصحرا در گوگل‌مپ

پل دوره صفوی؛ جاذبه تاریخی کردان است.

رودخانه‌های پرآب؛ یکی از جاذبه‌های کردان برای کمپ تابستانی

رودخانه کردان با آب زلال و محیط آرام، یکی از بهترین مکان‌ها برای پیک‌نیک و استراحت در دل طبیعت است. این رودخانه یا دریاچه کردان از ارتفاعات کهار بزرگ سرچشمه گرفته، از ساوجبلاغ و نظرآباد عبور کرده و در انتها به رودخانه شور می‌پیوندد. دو انشعاب رودخانه به نام‌های رود دروان و رود برغان، مکان‌هایی عالی برای کمپ تابستانه و گشت‌وگذار در فصل بدون باران تابستان است.

آدرس: کردان، امتداد جاده کردان به برغان

کمپ در اطراف رودخانه‌های کردان، مناسب طبیعت دوستان

باغ‌های میوه کردان به‌ویژه در روستای برغان

کردان با داشتن باغ‌های میوه فراوان، بهشت علاقه‌مندان به طبیعت و کشاورزی است. در فصل تابستان می‌توانید از این باغ‌ها بازدید کنید و میوه‌های تازه و خوشمزه برداشت کنید. از صاحب یک باغ اجازه گرفته و همراه او در برداشت تابستانی شرکت کنید و سپس از میوه‌های کردان جایزه بگیرید.

روستای برغان، در نزدیکی کردان، با خانه‌های سنتی و باغ‌های میوه، یکی از زیباترین و جذاب‌ترین روستاهای منطقه است. در این روستا می‌توانید از معماری سنتی لذت ببرید؛ با فرهنگ محلی آشنا شوید و اگر در تابستان سفر کرده‌اید، از میوه‌های خوشمزه باغ‌ها بخورید.

لوکیشن روستای برغان در گوگل‌مپ

لذت چیدن میوه از درخت در باغ‌های کردان

آبشار سنج در روستایی به همین نام

روستای سنج هم همانند برغان، فضای صمیمی و باصفایی برای گشت‌وگذار بین باغ‌ها و کمپ کنار رودهای کوچک دارد. برای رسیدن به آبشار ۱۵ متری سنج، باید مسیر مال‌رو روستا را پیش بگیرید تا با ادامه مسیر برخلاف رودخانه در میان درختان سرسبز به آبشار برسید. طی‌کردن این مسیر حدود یک ساعت طول خواهد کشید؛ اما به‌خاطر وجود طبیعت زیبا، اصلاً متوجه گذشت زمان نخواهید شد.

آبشار سنج در کردان؛ یکی از جاذبه‌های گردشگری ساوجبلاغ

امامزاده حسین (ع)

یکی از مکان‌های زیارتی کردان، امامزاده حسین (ع) نام دارد. این مکان مقدس با معماری زیبا و فضای معنوی خود، مکان مناسبی برای عبادت و آرامش گردشگران در این منطقه خوش‌آب‌و‌هوا فراهم می‌کند. این زیارتگاه در خیابانی به همین نام واقع شده و فقط تا ساعت ۱۰ شب برای بازدید باز است.

پارک جنگلی کردان؛ بکر و مناسب خانواده

پارک جنگلی کردان با درختان بلند و فضای سبز گسترده، یکی از بهترین مکان‌ها برای پیاده‌روی، دوچرخه‌سواری و تفریح در دل طبیعت است. این پارک با امکاناتی نظیر آلاچیق، زمین‌بازی کودکان و مسیرهای پیاده‌روی، فضای مناسبی برای کمپ فراهم می‌کند.

  • آدرس: کردان، بلوار جنگل
  • ساعات کاری: ۶ صبح تا ۹ شب
پارک جنگلی کردان؛ مناسب تفریح خانواده‌ها

جاذبه‌های گردشگری کردان مناسب علایق همه افراد

روستاهای اطراف کردان، برج مقبره کردان، پل بانو صحرا، باغ‌های میوه،  پارک جنگلی، دهکده ورزشی چهارباغ، رود دروان و رود برغان نام تعدادی از جاذبه‌های گردشگری کردان هستند. جاذبه‌های گردشگری کردان را نمی‌توانید فقط محدود به این ییلاق کنید. به‌طور‌ مثال، پیست اسکی دربندسر تنها ۳۵ کیلومتر (نیم ساعت رانندگی از کردان) فاصله دارد.

به‌هرحال جاذبه‌های گردشگری کردان همه سلیقه‌ها و گردشگران را دربرمی گیرد. چه اهل ورزش و کوهنورد باشید و چه خانوادگی و با کودکان در کردان ویلا اجاره  کنید، سفر خاطره‌انگیز شما تضمینی است. کردان با داشتن جاذبه‌های طبیعی و تاریخی فراوان، یکی از بهترین مقاصد گردشگری نزدیک به تهران است. پس اگر به دنبال یک تعطیلات کوتاه و لذت‌بخش در دل طبیعت هستید، حتماً به کردان سفر کنید و از جاذبه‌های بی‌نظیر آن لذت ببرید. برای اطلاعات بیشتر و رزرو ویلا لوکس در کردان، هم می‌توانید از سایت کمک بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا